Stowarzyszenie zmian w jakości diety z całkowitą i specyficzną dla przyczyn śmiertelnością ad 7

20-percentylowy wzrost wyników dotyczących jakości diety wiązał się z 8 do 17% spadkiem śmiertelności. Natomiast pogorszenie jakości diety w ciągu 12 lat wiązało się ze wzrostem śmiertelności o 6 do 12%. Ryzyko zgonu z jakiejkolwiek przyczyny było istotnie mniejsze (o 9 do 14%) wśród uczestników, którzy utrzymywali dietę o wysokiej jakości niż wśród osób, które konsekwentnie osiągały niskie wyniki dietetyczne w czasie. Nasze wyniki są zgodne z wynikami ostatnich metaanaliz, pokazującymi, że wyższe wyniki w zakresie jakości diety mierzone za pomocą wskaźnika alternatywnego zdrowego odżywiania, alternatywnej diety śródziemnomorskiej, DASH i wskaźnika zdrowego odżywiania-2010 były związane z 17 do 26% spadkiem ryzyko zgonu z jakiejkolwiek przyczyny.15,16 Znaleźliśmy zależny od dawki związek pomiędzy zmianami w jakości diety w ciągu 12 lat a całkowitą śmiertelnością. Wyniki te podkreślają koncepcję, że umiarkowana poprawa jakości diety w czasie może znacznie zmniejszyć ryzyko zgonu, i odwrotnie, pogorszenie jakości diety może zwiększyć ryzyko. Zmiana ryzyka zgonu była bardziej wyraźna, gdy rozważano dłuższe (16 lat) niż krótko- (8-letnie) zmiany w jakości diety.
Podsumowując, nasze wyniki stanowią wsparcie dla zaleceń Komitetu Doradczego ds. Wytycznych żywieniowych z 2015 r., Że nie jest konieczne przestrzeganie jednego planu dietetycznego w celu uzyskania zdrowych wzorców żywieniowych.18 Te trzy wzorce żywieniowe, chociaż różnią się pod względem opisu i składu, odzwierciedlają podstawowe elementy zdrowej diety. Wspólnymi grupami pokarmowymi w każdym wyniku, który przyczynił się do poprawy, były pełne ziarna, warzywa, owoce i ryby lub kwasy tłuszczowe n-3.
Aby ulepszyć nasze porównanie skojarzeń między trzema punktami, które różnią się kryteriami i zakresem oceny, oceniliśmy związek ze śmiertelnością, wykorzystując 20-percentylowy wzrost każdego wyniku jako wspólnej jednostki dla poprawy diety. Na przykład, jeśli założymy związek przyczynowy, osoba, której wzrost o 22 punkty 110 punktów w wyniku Alternate Healthy Eating Index w ciągu 12 lat może zmniejszyć ryzyko śmierci o prawie 20% w ciągu następnych 12 lat . Wzrost konsumpcji orzechów i roślin strączkowych z porcji bez porcji do porcji dziennie oraz zmniejszenie spożycia czerwonego i przetworzonego mięsa z 1,5 porcji dziennie do niewielkiego spożycia spowoduje poprawę o 20 punktów w wyniku. Odkrycia te są zasadniczo zgodne z poprzednimi metaanalizami związku między spożywaniem orzechów30 i czerwonego mięsa31 a śmiertelnością.
Zgodnie z innymi badaniami, zaobserwowano silniejsze związki, gdy analizowano ogólną liczbę zgonów i zgonów z przyczyn sercowo-naczyniowych, a na śmierć z powodu raka obserwowano zerowe lub słabsze skojarzenia.2,3,8,12,32 Nasze wyniki w odniesieniu do poprawy w Oczekiwano alternatywnego wskaźnika zdrowego odżywiania i zmniejszenia ryzyka zgonu z powodu chorób sercowo-naczyniowych, biorąc pod uwagę, że wskaźnik alternatywnego zdrowego odżywiania jest oparty na aktualnej wiedzy na temat czynników dietetycznych przyczyniających się do choroby układu sercowo-naczyniowego12. Dowody potwierdzają odwrotną zależność między wyższymi wynikami w naprzemiennie Indeks zdrowego odżywiania2-4,6,8,16 lub dieta śródziemnomorska10,11,13,32-34 i niższe ryzyko zgonu z powodu chorób układu krążenia w różnych populacjach
[hasła pokrewne: pląsawica sydenhama, półpasiec objawy u dorosłych zdjęcia, klinika ortopedyczna warszawa ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: klinika ortopedyczna warszawa pląsawica sydenhama półpasiec objawy u dorosłych zdjęcia