Ochrona prywatności pacjentów i bezpieczeństwo danych ad

Ryzyko elektronicznego podsłuchu dodatkowo komplikuje odpowiedzialność dostawców usług medycznych za ochronę prywatności pacjenta. W ramach serii audytów zgodności przeprowadzonych przez Urząd Generalnego Inspektora (OIG) Departamentu Zdrowia i Opieki Społecznej, audytorzy rządowi, siedzący na szpitalnych parkingach z prostymi laptopami, mogli uzyskać informacje o pacjentach z niezabezpieczonych sieci bezprzewodowych szpitali.4 Pracownicy służby zdrowia powinien przestrzegać najlepszych praktyk, aby zapewnić bezpieczeństwo sieci komputerowych. W miarę postępu prac nad rozwojem krajowej infrastruktury elektronicznej informacji na temat zdrowia, bezpieczeństwo danych elektronicznych staje się coraz ważniejsze. Zapory ogniowe, silne protokoły bezpieczeństwa, programowanie antywirusowe i zabezpieczenia hasłem są niezbędne. Zbyt często pracownicy służby zdrowia podważają ochronę hasłem, pozostając zalogowani pod swoimi nazwami użytkowników na wielu komputerach, gdy urządzenia znajdują się poza ich bezpośrednią kontrolą. Drobne udogodnienie, jakie daje ta praktyka, wiąże się z kosztem bardzo zagrożonego bezpieczeństwa danych. Automatyczne, czasowe wylogowywanie i szkolenie pracowników może rozwiązać ten problem. Podobnie, dbałość o bezpieczeństwo danych nie może zatrzymać się w drzwiach kliniki; pracownicy służby zdrowia powinni przestrzegać bezpiecznych procedur podczas korzystania z przenośnych urządzeń elektronicznych i komputerów domowych (patrz kroki dotyczące ochrony i zabezpieczenia informacji podczas korzystania z urządzeń mobilnych). Niektóre dane pacjentów są kradzione, podczas gdy inne dane są przekazywane przez ochotników lub pozyskiwane od pomocnych pracowników, a nawet samych pacjentów. OIG ostrzegał beneficjentów Medicare i Medicaid o powszechnych oszustwach popełnionych w celu uzyskania ich informacji ubezpieczeniowych. Pracownicy służby zdrowia powinni także edukować członków personelu w zakresie ochrony informacji o pacjentach. Czasami ludzie dzwonią do gabinetów lekarskich lub szpitali udających lekarzy, specjalistów, apteki, sprzedawców, przyjaciół, krewnych lub przedstawicieli ubezpieczeniowych. Dostawcy muszą uczyć swoich pracowników uwierzytelniania takich połączeń i udostępniać tylko te informacje, do których dzwoniący jest uprawniony.
Pacjenci mogą być ważnymi partnerami w ochronie prywatności i zwalczania kradzieży tożsamości. Dostawcy i ubezpieczyciele mogą pomóc w kształceniu pacjentów w celu ich ochrony. OIG zachęca podmioty świadczące opiekę zdrowotną do drukowania wielu egzemplarzy broszury, którą opracował, doradzając pacjentom w zakresie sposobów uniknięcia padających ofiarą kradzieży tożsamości medycznych.5
Ubezpieczyciele mogą również lepiej chronić dane pacjentów. Najlepiej, gdyby wszyscy ubezpieczyciele przyjęli najlepsze praktyki, które okazały się skuteczne. Na przykład, Medicare i wielu prywatnych ubezpieczycieli przesyła beneficjentom wyciągi z objaśnieniami korzyści lub inne zawiadomienia za każdym razem, gdy usługa została obciążona ich polisą ubezpieczeniową. Beneficjenci są zachęcani do przeglądu tych oświadczeń, nawet jeśli nie są należne płatności z własnej kieszeni, ponieważ przegląd daje wczesną możliwość zidentyfikowania niewłaściwego wykorzystania świadczeń ubezpieczeniowych, takich jak roszczenia złożone przez dostawcę, którego beneficjent nigdy nie użył, lub usługi świadczone przez beneficjenta. nigdy nie otrzymał. Niestety, większość państwowych programów Medicaid nie wysyła rutynowo takich oświadczeń do beneficjentów, rezygnując z jednego skutecznego narzędzia do wczesnego wykrywania naruszeń bezpieczeństwa.
Prawo federalne zapewnia pacjentom amerykańskim silną ochronę prywatności
[przypisy: zespół neurasteniczny, miniimplanty ortodontyczne, półpasiec objawy u dorosłych zdjęcia ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: miniimplanty ortodontyczne półpasiec objawy u dorosłych zdjęcia zespół neurasteniczny