eReferral – nowy model zintegrowanej opieki ad

Jeśli pacjent jest umówiony na spotkanie, elektroniczny formularz referencyjny – w tym dialog między PCP a specjalistycznym recenzentem – jest dostępny dla specjalistów widzących pacjenta w klinice. Nasi PCP i recenzenci specjalistyczni szybko zauważyli, że system zapewnia szybki dostęp do specjalistycznej wiedzy, z lub bez wizyty. PCP używają teraz eReferral do zwracania się o poradę i wskazówki dla pacjentów, którzy mogą nie potrzebować wizyty specjalnej kliniki, a system jest używany do wirtualnego zarządzania niektórymi warunkami (np. Zarządzanie subkliniczną niedoczynnością tarczycy i ocena niedokrwistości). W razie potrzeby system umożliwia płynne przejście do formalnych konsultacji.
Ta ewolucja – od dostępu do specjalistycznych wizyt w celu uzyskania dostępu do specjalistycznej wiedzy – przyniosła wiele korzyści. Po pierwsze, wirtualne zarządzanie opieką nad niektórymi pacjentami zmniejsza zapotrzebowanie na wizyty w klinice, co skutkuje krótszym czasem oczekiwania na pacjentów wymagających wizyty. W pierwszych dziewięciu klinikach medycznych przyjmujących eReferral średni czas oczekiwania na wstępną wizytę konsultacyjną spadł z 112 . 74 dni do 49 . 27 dni (P = 0,02) w ciągu roku. Co więcej, wstępne wytyczne dostarczone przez eReferral sprawiają, że zaplanowane wizyty są bardziej skuteczne dzięki zapewnieniu, że istnieją zarówno wyraźne powody skierowania, jak i pełna wstępna ocena. Według badań przedklinicznych i po przyjęciu przez specjalistów kliniki, odsetek skierowań wykonanych bez wyraźnego pytania konsultacyjnego spadł odpowiednio o 44% i 75% w klinikach medycznych i chirurgicznych, odpowiednio 3.
Po drugie, eReferral formalizuje konsultacje krawężnikowe w sposób uwzględniający pewne ograniczenia, takie jak niekompletne dane i brak dokumentacji interakcji, przy jednoczesnym zachowaniu takich zalet jak szybka reakcja, edukacja w oparciu o przypadki, budowanie relacji między PCP a specjalistami, identyfikacja przypadków wymagających formalnej konsultacji, wygody pacjenta i oszczędności związanych z unikaniem wizyty. Asynchroniczny charakter dialogu pozwala PCP i specjalistycznym recenzentom na większą elastyczność niż tradycyjne połączenia telefoniczne, strony lub rozmowy w korytarzu.
Po trzecie, system unika kontrowersyjnej kwestii, czy dane odesłanie jest właściwe. Zamiast tego koncentrujemy nasze wysiłki na zapewnieniu pacjentowi odpowiedniej opieki w odpowiednim czasie. Na poziomie systemu dostaw używaliśmy eReferral do systematycznego identyfikowania luk w wiedzy, aby zapewnić ukierunkowaną edukację na temat warunków, do których pacjenci są często kierowani do specjalistów, ale którymi można zarządzać w podstawowej opiece zdrowotnej.
Ogólnie uważamy, że model eReferral może zmienić interfejs opieki podstawowej i specjalistycznej, umożliwiając odejście od wąskiego polegania na opiece opartej na wizytach. Wzmacnia dom opieki medycznej skupiający się na pacjentach, wspierając PCP w zapewnieniu opieki długoterminowej dla szerszego zakresu warunków i zmniejszając rozdrobnienie opieki bez umieszczania PCP w trudnej pozycji strażnika . Zwiększyło to również współpracę zespołową i kolegialność między PCP a specjalistycznymi recenzentami .4
Jednak eReferral zależy od całkowicie nowej roli: specjalisty recenzenta
[patrz też: odbudowa zęba cena, klinika ortopedyczna warszawa, narzędzia endodontyczne opis ]

Tags: , ,

Comments are closed.

Powiązane tematy z artykułem: klinika ortopedyczna warszawa narzędzia endodontyczne opis odbudowa zęba cena